Descripción: 20071001elpepiedu_2-300x220.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  LA RELIGIÓ A L'ESCOLA

Descripción: equip 1.jpg

 

 

 

 

 

 

Cal afirmar el valor fonamental de l’escola com

a institució al servei de la transmissió de la cultura i

de l’educació en la llibertat. Dintre de la seva proposta, l’ensenyament de la religió

es presenta com un element fonamental per a promoure el coneixement i la llibertat dels alumnes davant

les grans preguntes

que sempre estan present

a la seva vida.”

 

“La classe de religió

transmet el nostre

patrimoni cultural;

significa també

les nostres arrels...”

 

(BISBES DE CATALUNYA,

AL SERVEI DEL NOSTRE POBLE)

 

“La dimensió religiosa és intrínseca al fet cultural, contribueix a la formació global de la persona

i permet de transferir

el coneixement

en saviesa de vida”.

 

BENET XVI

ALS DOCENTS DE RELIGIÓ

D’ITÀLIA

 

 

 

DIGUES SÍ,

A LA CLASSE

DE RELIGIÓ

video-clip de promoció

de la classe de religió

 

 

ClaseReligion

 

El període de preinscripció escolar és el moment en què els pares i mares que ho vulguin poden escollir l'assignatura de religió catòlica per als seus fills. "Signes dels temps" visita l'escola pública Mossèn Jacint Verdaguer de Barcelona per conèixer com és una classe de religió

 

 

identificador 3

 

cap cartell

 

FRANCESC TORRALBA

El Punt

Tenim verdaderes masses d'ignorants religiosos, d'ignorants simbòlics, que tenen davant símbols i no els saben interpretar.

RELIGIÓ A L’ESCOLA

RAMON CORTS I BLAY

Delegat diocesà d’Ensenyament de Barcelona

La religió a l’escola font de llibertat i de recerca de sentit, de socialització i de cultura, de saviesa en definitiva

Sens dubte, els mestres i professors de religió constitueixen un dels col·lectius ben formats professionalment, tant a nivell teològic com didàctic, que compta l’Església a Barcelona....

¿CULTURA RELIGIOSA PARA LOS CREYENTES?

ORIOL DOMINGO

Cultura religiosa para los creyentes ¿Y por  qué no para los agnósticos? Fe y agnosticismo, cristianismo y otras confesiones configuran la historia y la realidad de este país ¿O la alternativa es el analfabetismo en materia religiosa? ….

 

LES NOVES TECNOLOGIES APLICADES
A LA CLASSE DE RELIGIÓ

M. Dolors Abad Barrilero

Los profesores y profesoras de Religión que impartimos la docencia en un Centro TIC (o aquellos que tienen a su alcance una sala de ordenadores) contamos con la oportunidad de utilizar estos medios. Sus aportaciones dependen del uso que hagamos de ellos.

 

VII TROBADA:

POLÍTICA I FENÒMEN RELIGIÓS

A CATALUNYA

25 de maig de 2010

Davant les properes eleccions al Parlament de Catalunya, les comunitats religioses volen saber, per part de diferents partits polítics, quina és la concepció política sobre el fet religiós: què pensen i quina és la seva proposició de govern. http://www.grupdereligions.org

 

 

DOCENTES DE HISTORIA DEL ARTE

El Periódico de Catalunya 20.04.2009

 

 

La ignorancia religiosa desazona a los docentes de historia del arte

http://www.auladereli.es/clase-de-religion-ayuda-interpretar-el-arte.html

 

 

 

RELIGIÓN Y CIVILIZACIÓN

El Periódico de Catalunya 21/4/2009

 

En el camino, hemos perdido los detalles, las anécdotas, las referencias que dan sentido a la producción artística que se extiende desde los mosaicos bizantinos y el Giotto hasta Miquel Barceló, el pósito cultural en el que se sustenta buena parte del lenguaje popular, y ……

 

 

ANALFABETOS EN RELIGIÓN

El Periodico.com 24.4.2009

REYES MATE

Lo que preocupa no es la descristianización del país, sino la deshumanización de las nuevas generaciones. La descristianización puede preocupar a la Iglesia porque disminuye el número de fieles que siempre serán una minoría ya que la fe no se adquiere sino que se recibe. Caso distinto es el de la deshumanización, es decir, la pérdida de valores individuales y sociales, siempre asociados a una cultura, en el caso de España vinculada al judeocristianismo, y que se transmite a través del arte, de la literatura o de la filosofía.

 

EL 35% DELS ALUMNES CATALANS TRIEN FER RELIGIÓ

Avui 27-09-2009

 

Més de 375.000 alumnes catalans, el 35,2% del total, van demanar l'any passat (en el curs 2008-2009), fer l'assignatura optativa de religió a les escoles i instituts públics i privats. La majoria de l'alumnat, 631.313 nois i noies, va optar per no sol·licitar aquesta opció

 

LA RELIGIÓ A L'ESCOLA

Fortià Rovira

Des de dins

Tard o d'hora el tema de la Religió a l'escola tornarà a les pàgines dels diaris. Perquè no és, encara, un tema resolt....

 

 

LA RELIGIÓ

A L’ESCOLES DE RÚSSIA

llegir més

Per als alumnes serà obligatòria. Ells i els seus pares podran triar entre un d'aquests tres mòduls: la cultura religiosa d'una religió (ortodoxa, judaisme, Islam o budisme), la història i antecedents culturals de les grans religions del món, o els fonaments de l'ètica secular.      

 

 

RELIGIÓ SÍ, RELIGIÓ NO

Pepe Chisvert i Villena

 

som molts els que creiem, fermament, que la formació religiosa i moral, integrada en el currículum escolar, col·labora a la finalitat educativa de formar persones responsables, conscients, crítiques i lliures.....

 

PREINSCRIPCIONS

Des de dins

Fortià Rovira

Ja tornem a ser en ple mercadeig escolar. Aquest any abans, però mercadeig, al cap i a la fi. El professorat de religió ens hem de tornar a posar a la plaça i cridar ben fort per aconseguir clients (perdó, alumnes) per les nostres aules buides i per assegurar-nos, al final, el pa.

 

 

 

LA VISIBILITAT DE L'ISLAM

Juan José Tamayo

El País, 12.03.2010

Recentment s'ha celebrat a Madrid la I Fira Musulmana d'Espanya, en el marc de la qual es van concedir els Premis Islam i Convivència a personalitats del món de la cultura, la política, la religió i la societat civil pel seu defensa de la llibertat i la pluralitat ideològica i religiosa i la seva acció a favor del diàleg i la convivència, més enllà dels estereotips i les convencions socials, entre musulmans i no musulmans.

 

 

L’Ensenyament de la Religió Evangèlica a l’Escola

Guillem Correa

Darrerament algun mitjà de comunicació s’ha tornat a preguntar  quina és la posició de la Comunitat Protestant en relació a l’ensenyament confessional de les religions a les escoles.

 

 

El Quebec: un model d'educació religiosa per a Catalunya?

 

La doctora Lefebvre, teòloga i directora de la càtedra Religió, cultura i societat de la Universitat de Montreal, va pronunciar una conferència al Seminari Conciliar de Barcelona per explicar l’evolució i l’estat actual de l’ensenyament de la religió a les escoles del Quebec.

 

Historiadores reclaman la enseñanza

no confesional de las religiones

EL PAÍS, lunes 19 de abril de 2010

“Quien sólo conoce una religión no conoce ninguna”, proclamó el iniciador del estudio de la historia comparada de las religiones, el alemán Max Müller….